Česká autodráha je výrobek s tradicí dlouhou několik desítek let. Pro mnohé z jejích uživatelů byla vysněnou a leckdy obtížně dostupnou hračkou, pro další se pak stala celoživotním koníčkem. Na tomto místě vás chceme seznámit se zajímavou historií české autodráhy od jejích úplných počátků až po současnost.

Počátky české autodráhy jsou spjaty s jihočeským městem Trhové Sviny. V malé továrně, postavené v roce 1905, byly od roku 1938 vyráběny mimo jiné také mechanické hračky. V roce 1953 se zde pod vedením národního podniku IGLA začala vyrábět autíčka s bowdenovým ovládáním. V roce 1966, kdy továrna vyráběla 51 typů hraček, se začala připravovat výroba autodráhy. Výroba byla zahájena v roce 1968. První česká autodráha měla rozteč drážek 74 mm, díly dráhy měly šedou barvu., která byla teprve později změněna na černou. Závod si vyráběl veškeré díly sám, včetně motorků a transformátorů. Autíčka byla poměrně jednoduchá, přizpůsobená kruhovému plášti motoru. Přesto nebo právě proto měla určitý půvab a dodnes je radost  poslouchat zvuk robustní kovové převodovky. Autodráha se jmenovala Champion.


Autodráha ITES

28.01.2016 22:57

Historie autodráhy aneb od ITES po FARO

  Česká autodráha je výrobek s tradicí dlouhou několik desítek let. Pro mnohé z jejích uživatelů byla vysněnou a leckdy obtížně dostupnou hračkou, pro další se pak stala celoživotním koníčkem. Na tomto místě vás chceme seznámit se zajímavou historií české autodráhy od jejích úplných počátků až po současnost.   Autodráhy Europa Cup Počátky české autodráhy jsou spjaty s jihočeským městem Trhové Sviny. V malé továrně, postavené v roce 1905, byly od roku 1938 vyráběny mimo jiné také...

—————

27.01.2016 22:58

Technický popis

  Česká autodráha FARO je komplexní výrobek, sestávající z řady komponent a doplňků. Podobně jako v reálném světě automobilových závodů může být úspěšný jen ten jezdec, který rozumí technice, kterou používá, umožní  uživatelům autodráhy pochopení konstrukce a principů fungování jednotlivých prvků autodráhy lépe využít potenciálu, který autodráha jako technická hra nabízí. Pokud se budeme držet srovnání se skutečným motorsportem, můžene říci, že prostudování materiálu v této sekci je...

—————

26.01.2016 22:59

Přípojné díly

  Přípojný díl ITES Autodráhy Champion a prvé Ites měly přípojný díl spojený s ovladači připájením kabelů přímo k vodivým trolejím. Později byly na díly dráhy přišroubovány krabičky s kontakty (vše spojeno kabely s dráhou). Do tohoto držáku kontaktů bylo možné připojovat napáječ přípojným kabelem (katalogové číslo 406). Pokud se vyskytne závada na přípojném dílu, jedná se zpravidla o odtržení některého z kabelů od trolejí. Nově je dodáván kabel pro opravu přípojného dílu (katalogové číslo...

—————

25.01.2016 22:59

Auta

  Základní pojmy Prakticky každý autodráhový model se skládá z různě řešeného podvozku a karoserie. Podvozky se zpravidla liší umístěním motoru a pohonem buď předních (FWD – front wheels drive), zadních RWD (rear wheels drive) nebo všech kol (4WD). V praxi mluvíme o poháněné nápravě. Poháněná náprava je opatřena ozubeným převodovým kolem (nebo kladkou u některých typů 4WD), které opět může mít různou konstrukci a počet zubů. Toto kolo zpravidla přímo pohání motor přes pastorek (plastový,...

—————

24.01.2016 23:01

Stavba autodráhy

  Obecné informace Díly dráhy jsou vylisovány z houževnatého polystyrenu (PS). Výlisky obsahují nálitky, s jejichž pomocí jsou do dílů upevněny kovové spojky dílů a vodivé troleje, které slouží pro přívod elektrického proudu k motorům aut. Spojky i troleje jsou vyrobeny z oboustranně poniklovaného plechu, tím je dosaženo odolnosti proti korozi. Přesto je dráha určena především pro vnitřní (indoor) použití. Sestavení jednotlivých dílů dráhy provádíme tak, že na rovné ploše vsuneme kolmo...

—————

—————