Technický popis

27.01.2016 22:58

 

Česká autodráha FARO je komplexní výrobek, sestávající z řady komponent a doplňků. Podobně jako v reálném světě automobilových závodů může být úspěšný jen ten jezdec, který rozumí technice, kterou používá, umožní  uživatelům autodráhy pochopení konstrukce a principů fungování jednotlivých prvků autodráhy lépe využít potenciálu, který autodráha jako technická hra nabízí. Pokud se budeme držet srovnání se skutečným motorsportem, můžene říci, že prostudování materiálu v této sekci je důležité nejen pro závodníky, ale i pro mechaniky a konstruktéry tratí.

Česká autodráha FARO patří k nejširším hobby autodráhám na světě. Její dlouhá historie výroby dnes pokračuje pod značkou FARO, která navazuje na tradici původních autodráh Champion, Europa Cup nebo Gonio – autodráha 90. I když je autodráha plně kompatibilní s původními díly, prošla výraznou optickou i technickou modernizací. Vývoj i výroba jsou realizovány výhradně v České republice, ve spolupráci s několika osvědčenými dodavateli. Materiál, polotovary i výrobní postupy jsou vybrány a stanoveny tak, aby výrobek vyhovoval předepsaným normám a zároveň splňoval očekávání zákazníka: dosažená kvalita a vtipná konstrukční řešení mohou všem věkovým kategoriím „závodníků“ přinést dobrou zábavu. Projekt IDEA FARO: ČESKÁ ZÁVODNÍ AUTA NA ČESKÉ AUTODRÁZE však jistě potěší i zájemce o historii a současnost motorsportu. O autodráze již nehovoříme jako o hračce, spíše se jedná o technickou hru.

Autodráha FARO je v podstatě stavebnice, která po sestavení libovolně dlouhé dráhy, umožní jízdu s modely skutečných aut, rychlost jízdy je přitom možné regulovat a nechybí ani elektrická brzda. Dráha se sestavuje z jednotlivých, samostatně prodejných dílů a rovněž auta jsou sestavena z množství drobných součástek z různých materiálů. Většina z nich je opět nabízena samostatně jako servisní díly. Je možné postavit si vlastní auto ze stavebnice, v nabídce jsou i servisní díly, pneumatiky, motory a převody.

 

Vodící drážky

Pod povrch dráhy zasahují dvě vodící drážky o šířce 2,9 mm, hloubka drážek je 6 mm. Důležitým parametrem je rozteč drážek 74 mm / 90 mm (měřená mezi jejich středy). Na dráze je možné provozovat auta široká 80 mm. Po obou stranách vodících drážek jsou zalisovány kovové troleje o šířce 3,8 mm, rozteč trolejí je 17 mm (měřená mezi středy trolejí). Troleje jsou opatřeny spojkami, které vytváří systém „zástrček a konektorů“, čímž je dosaženo vodivého spojení jednotlivých dílů dráhy.

 

—————

Zpět