Ekovýchova

Cesta za papírem (3. – 5. třída)

Cesta za papírem (3. – 5. třída)
Děti budou v průběhu programu objevovat historii papíru i jeho předchůdců.Seznámí se s tím, jak se papír vyrábí a recykluje, jak ho třídit a kam je potřeba použitý papír odnést. Děti vymyslí různé nápady, jak mohou papírem šetřit. Domů si každé z nich odnese vlastnoručně vyrobený recyklovaný papír. Program používá různé...

—————

Co se lesu honí hlavou (1. – 2. třída)

Co se lesu honí hlavou (1. – 2. třída)
Děti se prostřednictvím své fantazie, tvořivosti a vnímavosti pokusí rozveselit posmutnělý les. Průvodcem jim v tom bude tajemný lesní skřítek. Na děti čekají rozličné hry, land art, naslouchání lesním zvukům a řada dalších prožitkových i tvořivých aktivit.   Základní informace - 20202 Vhodné: pro žáky od 6 do 10...

—————

Co se skrývá na dně (6. – 9. třída / střední škola)

Co se skrývá na dně (6. – 9. třída / střední škola)
Vodní bezobratlí nám mohou mnoho vypovědět o kvalitě a čistotě prostředí, ve kterém žijí. V první části programu se žáci seznámí se základními postupy hydrobiologického průzkumu. Ten si posléze sami prakticky vyzkouší. V druhé části se pokusí získaný materiál určit za pomoci názorných klíčů a lup. Podle zastoupení...

—————

Ekohrátky v parku (1. – 3. třída)

Ekohrátky v parku (1. – 3. třída)
Program probíhá v duchu objevitelské výpravy. Děti coby námořníci objevují neznámé území (Vlašimský zámecký park) – seznamují se s místními rostlinami, zvířaty a stromy, učí se pohybovat v terénu a vnímat svět bystře všemi smysly. Celým programem děti provází námořnická legenda a na konci je po splnění všech úkolů čeká...

—————

Hořká chuť čokolády (6. – 9. třída)

Hořká chuť čokolády (6. – 9. třída)
V programu je žákům přiblíženo téma dětské práce prostřednictvím příkladu čokolády a kakaa, k jehož pěstování jsou v rozvojových zemích často zneužívány děti. Žáci získají představu o problematice dětské práce, jejích možných příčinách a souvislostech s chudobou a nedostatkem vzdělání. Po reflexi vlastních zkušeností s...

—————

Jak chutná prales ( 6. – 9. třída)

Jak chutná prales ( 6. – 9. třída)
Tradiční ekologické téma pojaté „trochu jinak“… žáci se v programu zamyslí nad tím, co je to vlastně prales, jaký je jejich vztah k němu a jaké existují vazby mezi vzdálenými exotickými deštnými pralesy a naším běžným každodenním životem ve střední Evropě. Program se pralesem nezabývá z biologického, geografického ani...

—————

Les a klima – na vlastní kůru (3. – 5. třída)

Les a klima – na vlastní kůru (3. – 5. třída)
Staň se stromem a poznej, jaké vlivy na tebe působí v lese. Pomocí jednoduchých her si žáci vyzkouší na vlastní kůži („kůru“), jak les ovlivňuje klima krajiny, ve které žijí. Dotkneme se společně problémů srážek, větru, teploty, fotosyntézy a klimatických změn (skleníkový efekt) ve vztahu...

—————

Média a my (8. – 9. třída)

Média a my (8. – 9. třída)
V současném světě hrají média jednu z nejdůležitějších rolí v našem životě. Děti tráví hodiny hraním her na počítači, surfováním po internetu nebo sledováním televize. Co vše vlastně patří mezi média? Jak nás ovlivňuje denní tisk, internet či sociální sítě? A jak funguje reklama? Jak si bránit osobní údaje...

—————

Mrňouskové kolem nás (1. – 3. třída)

Mrňouskové kolem nás (1. – 3. třída)
Připomeneme si známé i méně známé zástupce z říše hmyzu a další drobné živočichy (pavouci, klíšťata,..) Seznámíme se s jejich způsobem života, s vývojovými stádii a rozdílným způsobem přijímání potravy. Povíme si o významu jednotlivých druhů pro člověka a o jejich nezastupitelném místě v přírodě. V květnu, červnu a září se...

—————

Můžete nám pomoci? (6. – 9. třída)

Můžete nám pomoci? (6. – 9. třída)
„Jak se na zahradě vprostřed Vlašimi vzala káňata...proč jsou tu zavření krkavci…a kdo sem dal tolik ježků?“ Měli bychom vědět, že k mnoha úmrtím či zraněním volně žijících zvířat dochází vinou člověka a často zbytečně. V podobě příběhů zvířat ze záchranné stanice bude dětem představena její činnost a funkce. Žáci se...

—————

Není půda jako půda (1. – 3. třída)

Není půda jako půda (1. – 3. třída)
S dětmi budeme provádět průzkum hlíny  a zjišťovat její vlastnosti. Povíme si, jak půda vzniká, k čemu slouží, kdo v ní žije a co se v ní děje. Během programu si děti zažijí pohyb v podzemní noře.   Základní informace - 20211 Vhodné: pro žáky od 6 do 10 let Kdy programy...

—————

Nezvaní hosté (6. – 8. třída)

Nezvaní hosté (6. – 8. třída)
Příroda kolem nás se neustále mění a mění se i druhy organismů, které v ní žijí. Jsou i takové, které přibývají způsobem, že jiné musí ustupovat. Chovají se agresívně, vytlačují původní druhy a navíc se rychle množí. Nezvaní hosté zkrátka někdy způsobí pěknou škodu, ovšem jindy můžou být i docela neškodní. Rozumné proto v...

—————

Od zrnka k bochníku (1. – 5. třída)

Od zrnka k bochníku (1. – 5. třída)
Tento program ukazuje složitou cestu, která vede od malého zrníčka až na náš prostřený stůl, který si bez chleba neumíme představit. Děti se naučí rozlišovat základní obilniny a seznámí se s dávno zapomenutými zemědělskými postupy. Pro posilnění těla i získaných informací si upečou malé chlebové bochánky.   Základní...

—————

Vytvořte si krajinu (8. – 9. třída / střední škola)

Vytvořte si krajinu (8. – 9. třída / střední škola)
Naše samozřejmé okolí – krajina. Jak ale vznikla, co prožívá a co ji čeká? Co si všechno pamatuje a může nám prozradit? Povíme si, co tvoří krajinnou strukturu, proč je pro nás důležitá, a poznáme, jak se vyvíjí. Vyzkoušíme si, jak nelehké je vytvářet krajinu přívětivou a jak snadné je přeměnit stávající krajinu tak, že v...

—————

Zvířecí detektivové (1. – 2. třída)

Zvířecí detektivové (1. – 2. třída)
Děti podstoupí detektivní výcvik vedený detektivem veverčákem (poznávání stop, zvuků a maskování zvířat) a stanou se zvířecími detektivy, kteří odhalují příčiny zranění volně žijících živočichů. Pomocí několika skutečných příběhů a prohlídky „zvířecí nemocnice“ nahlédnou pod pokličku záchranné stanice pro zvířata. Do školy...

—————