Archiv článků

28.01.2016 23:19

O pouštění draků

  Mnoho dětí i rodičů si na vlastní kůži vyzkoušelo, že pouštění draků při slabším větru není nijak snadné, ale proto, aby draci nejen vzlétli, ale udrželi se i ve vzduchu, je potřebné jejich pečlivé sestavení. Důležitý je především poměr jejich velikosti a hmotnosti, protože čím lehčí a větší...

—————

28.01.2016 23:18

Při pouštění draka dejte pozor na

  - dráty vysokého napětí – neměly by se v okolí vyskytovat vůbec - křoviny – zvláště šípek, akát a další, kde by se drak mohl při pádu zamotat a potrhat - vysoké trávy s bodláčím nebo uschlým porostem – opět hrozí potrhání draka - všude tam, kde jsou větší nerovnosti – hrozí, že byste...

—————

28.01.2016 23:15

Létání s draky

  Nejprve si řekneme, proč drak létá a co máme dělat, aby létal dobře. Především musí foukat vítr. Let draka je dán pohybem vzduchu /větru/ proti nakloněné rovině, na které vzniká tlak Fz a odpor Fx podobně jako na křídle letadla. Obě složky Fz a Fx dávají výslednou sílu R - odpor, která...

—————

28.01.2016 23:11

Padáček

  Když vám drak pěkně létá, můžete za ním posílat psaníčka a koníky. Psaníčko je kolečko papíru jež vítr žene vzhůru až k draku. Koníčka si zhotovíte tak, že přehnete obdélník papíru, ohnete růžky jako křidélka a položíte na provázek. Vítr se opře o plochu koníčka a ten ujíždí po šňůře až k...

—————

28.01.2016 23:10

Naviják

  Na navíjení pouštěcí šňůry si můžete zhotovit jednoduchý naviják z prkénka podle obr. a nebo dokonalou navíjecí cívku podle vedlejšího vyobrazení. Překližkové postranice cívky jsou připevněny na středním dřevěném válečku. Hotová cívka je nasazena na šroub, který je dvěma maticemi utažen...

—————

28.01.2016 22:57

Historie autodráhy aneb od ITES po FARO

  Česká autodráha je výrobek s tradicí dlouhou několik desítek let. Pro mnohé z jejích uživatelů byla vysněnou a leckdy obtížně dostupnou hračkou, pro další se pak stala celoživotním koníčkem. Na tomto místě vás chceme seznámit se zajímavou historií české autodráhy od jejích úplných počátků až...

—————

27.01.2016 22:58

Technický popis

  Česká autodráha FARO je komplexní výrobek, sestávající z řady komponent a doplňků. Podobně jako v reálném světě automobilových závodů může být úspěšný jen ten jezdec, který rozumí technice, kterou používá, umožní  uživatelům autodráhy pochopení konstrukce a principů fungování...

—————

26.01.2016 22:59

Přípojné díly

  Přípojný díl ITES Autodráhy Champion a prvé Ites měly přípojný díl spojený s ovladači připájením kabelů přímo k vodivým trolejím. Později byly na díly dráhy přišroubovány krabičky s kontakty (vše spojeno kabely s dráhou). Do tohoto držáku kontaktů bylo možné připojovat napáječ přípojným...

—————

25.01.2016 22:59

Auta

  Základní pojmy Prakticky každý autodráhový model se skládá z různě řešeného podvozku a karoserie. Podvozky se zpravidla liší umístěním motoru a pohonem buď předních (FWD – front wheels drive), zadních RWD (rear wheels drive) nebo všech kol (4WD). V praxi mluvíme o poháněné nápravě. Poháněná...

—————

24.01.2016 23:01

Stavba autodráhy

  Obecné informace Díly dráhy jsou vylisovány z houževnatého polystyrenu (PS). Výlisky obsahují nálitky, s jejichž pomocí jsou do dílů upevněny kovové spojky dílů a vodivé troleje, které slouží pro přívod elektrického proudu k motorům aut. Spojky i troleje jsou vyrobeny z oboustranně...

—————